6/16/15

Happy :)


"Happiness is a choice, not a result. Nothing can make you happy until you choose to be happy."
"Be so happy, that when others look at you, they become happy too!"
"When one door of happiness closes, another opens. But often, we look so long at the door that has been closed, that we don't see the new, open one."


Ik wil heel heel erg graag een hond adopteren uit het asiel. Maar het mag niet van mijn ouders. Te veel verantwoordelijkheden, we hebben al zoveel kinderen én Hoppel én alle vissen, wat doen we tijdens de vakantie, enzovoort. Ik begrijp mijn ouders wel hoor, maar ik ben er ook al vaak ongelukkig over geweest. Tot ik me realiseerde dat dat geen zin had. Een hond zou mij niet gelukkig maken. De enige die dat kan, ben ik zelf. 
Als ik volwassen ben, dan adopteer ik een hond, en dat is dan mijn keuze. Nu is het de keuze van papa en mama om dat niet te doen. En dat accepteer ik. (Note to mom and dad: als jullie je bedenken, ik wil het nog steeds! ;)



Weet je nog die quote bovenaan dit bericht, met die deuren die open en dicht gaan? Dat is dus gebeurd. De buren hebben een puppy geadopteerd! Een border collie nog wel, mijn lievelingsras. Als dat geen zegen is! Ik mag er altijd heen om met hem te spelen en te knuffelen en als hij groter is, ga ik vragen of ik ook met hem ga mogen wandelen. 


Moraal van dit hele verhaal? Wanhoop niet! Onderneem gewoon zelf actie! 

En tot slot een paar tips voor geluk:
*Kraak jezelf nooit af, maar steun jezelf.
*Doe hetzelfde voor andere mensen.
*Maak een lijst met dingen die je gelukkig maken, en voeg zo vaak mogelijk dingen toe. Doe iedere dag minstens drie dingen van je HappyList!
*Pieker zo min mogelijk.
*Knuffel je huisdier/vriendin/moeder/een boom/... Knuffelen is stress-verlagend!
*Ga rennen, dansen, op de trampoline springen of hoepelen. Bewegen is goed voor alles!
--> De tips komen uit het Hoe Overleef Ik... Geluk?-tijdschrift. 

Be happy! xxx VeganChar <3

ps Happy is superbelangrijk voor mij! Mijn blog heet niet voor niets HAPPY and Veg :)




No comments:

Post a Comment