9/9/15

Chocomousse and more

Hoooii :)

School is weer een week bezig, en dat is leuk. Jup, juist gelezen. LEUK. School is een hele goede plek om de vegan message te verspreiden. Als we ons moeten voorstellen op de eerste schooldag in de klas, zeg ik altijd dat ik veganist ben, wat dat betekent en waarom. Ik beloof je niet dat je hele klas direct vegz wordt als ze je bezig zien, maar ik garandeer je dat je ze aan het denken zet. Jij gaat een verschil maken!

In 1 van mijn vorige blogjes heb ik het over groene smoothies gehad. Groene smoothies zijn ook een heel lekker en energierijk tien-uurtje, ideaal om een vermoeiende schoolochtend mee door te komen. In een zelf gepimpt jampotje met een rietje, is het hartstikke hip :)


Om de rentrée (1e schooldag in het Frans) te vieren, hebben we (onder andere :P) een zalige chocolademousse gemaakt. 
Hier komt het recept:
voor 4-8 pers.
ingrediënten:
* 2 avocado's (echt waar)
* 2 bananen
* 500 ml cocowater of -drink
* 4 eetlepels macapoeder
4 eetlepels chiazaad
* 4 eetlepels amandelpasta
* 4 eetlepels cacaopoeder
* een snufje kaneel
bereiding:
1) Mix (blend).
2) Laat minimaal een uurtje opstijven in de ijskast.
Verassend lekker met rijst (!) of eet deze mousse met fruit (zoals aardbeien :)

Eet smakelijk en veel plezier iedereen met het nieuwe schooljaar! Probeer open te staan om nieuwe dingen te leren en doe je best :) 

xoxo VeggieeChar 



1 comment:

  1. Fantastisch lieve Charlotte, wat weer een leuk en origineel recept :) Ik ga het zeker een keer proberen en ik ben benieuwd of opa het ook lekker vindt, maar dat verwacht ik wel ;)
    Dikke kus , oma- omi Betsy

    ReplyDelete