2/20/16

NanaiceCream (vegan Ijsss)


Hey there :)

Een paar dagen geleden heb ik voor het eerst zelf nanaicecream gemaakt. Dat woord is, als ik het juist heb, een samentrekking van de woorden nana (banaantjes <3), nice (want dat is het zeker) en icecream (logischerwijs :P).

Het is dus bananenijs!


!! HEEL BELANGRIJK !!
Je moet de bananen éérst schillen, en dan pas invriezen. Ik had ze dus gewoon in de vriezer gelegd. Dan is het heel erg moeilijk om de schil er nog af te krijgen. :P
Nou ja, weer wat geleerd, en het is nuttiger dan heel veel van wat we op school leren. (Hopelijk leest er geen leerkracht mee :P)

Dit is zo simpel om te maken, maar toch zo superlekker, en je hebt er maar 2 ingrediënten voor nodig.

Let's begin!

voor 1 persoon


ingrediënten

3 of 4 (of meer!) (over)rijpe banaantjes
Oatly haverdrink (of een andere vegan drink)

bereiding
Schil de bananen en doe ze in de vriezer. (let op de volgorde, haha)
Als de bananen bevroren zijn (een paar uur is denk ik wel genoeg, bij mij lagen ze er 2 dagen in, simpelweg omdat ik eerder geen tijd had) haal je ze uit de vriezer.
Breek ze in stukjes en doe ze in de staafmixer/blender.
Doe er een scheutje drink bij, mixen, en klaar!

Het is echt heel erg heerlijk en heel makkelijk en snel klaar te maken.
Je kan naar hartelust variëren door er cacao door te doen, pindakaas, rode vruchten, etc, etc.
Wiens droom is het nou niet om ijsjesmaker te zijn?

En het fijne met dit ijs is dat het niet alleen héél erg lekker is, maar ook nog eens heel gezond en goed voor het milieu, de dieren, en de wereldhonger. Joepie! Wees een held en eet dit in plaats van supermarkt-prut :)

Ik at mijn ijs met peanutbutter-brownies die mama had gemaakt en die al eens eerder op mijn blog verschenen, klik hier.

Veel plezier met maken, en smul smakelijk! <3
Charlotte






2 comments:

  1. Wat een super simpel recept Charlotte, zodra ik voldoende (over)rijpe bananen heb ga ik het zeker maken :)
    En wat leuk om een bordje van het servies van tante Marieke te zien.:*

    ReplyDelete
  2. Heeeeé lieve Charlotte, dat ziet er erg lekker uit!
    Handig dat je nu bij het maken van deze icecream geleerd hebt om bananen zonder de schil in te vriezen.
    Daarnaast kan ik je verzekeren, ik ben namelijk een ervaringsdeskundige!!, dat wat je op school leert in je latere leven ERG NUTTIG kan zijn, ook al lijkt het nu voor een 15 jarige soms allemaal leeronzin.
    Succes met je vegan recepten en met je schoolstudies! groetjes opa Jan.

    ReplyDelete